apa yang anda cari ketikkan disini

Sabtu, 05 Mei 2012

Manfa'at Ayat Seribu Dinar



klik Disini untuk download Mp3nya

Apa itu ayat Seribu Dinar

Ayat Seribu Dinar adalah ayat suci Al-Quran yang dipetik dari surah Al-Talaaq, dari ayat dua dan tiga.
Ayat seribu dinar ini mengandungi seribu faedah jikalau di amalkan tiap-tiap kali lepas sembahyang sebanyak tiga kali,  barang siapa yang beramal ayat ini Allah taala akan mengadakan baginya jalan keluar dari segala kesulitan, Allah ta’ala akan memberi rezeki yang banyak dengan tidak di sangka-sangka dan Allah Ta’ala menyampaikan segala hajatnya, dengan beramal bersungguh-sungguh dan yakin kepada Allah, terlindung segala daripada bala di darat dan di laut.
Jikalau dibaca ayat ini kepada orang yang sedang sakit sebanyak 3 kali dan dihembuskan kepada si pesakit itu dan di air sebanyak 3 kali diberi minum, insya’Allah akan sembuh.
Jikalau mendapat kesulitan hidup, kesusahan karena di zalimi orang, oleh peperangan,  beramallah selalu dengan ayat ini seusai sholat lima waktu, mudah-mudahan segala kesusahan mendapat perlindungan dari Allah Ta’ala.
Konon pada suatu masa, ada seorang saudagar yang sangat kaya dan dermawan di tanah Arab mendapat mimpi agar memberikan sedekah sebanyak 1000 dinar emas kepada fakir miskin….tapi saudagar tersebut kurang yakin akan perintah mimpi tersebut…Tapi ternyata mimpi itu datang setiap malam didalam tidurnya, sehingga saudagar itu dengan ikhlas memberikan sedekah 1000 dinar emas kepada fakir miskin….Pendek cerita, suatu saat saudagar itu pergi berlayar untuk berdagang kenegri seberang dengan membawa banyak harta kekayaan termasuk emas berlian yang disimpan didalam peti kayunya….Ditengah jalan bencana menimpa, turun badai yang sangat besar menghancurkan dan menenggelamkan kapalnya…tapi si saudagar itu ternyata selamat terdampar dipantai bersama peti emas berliannya yang sangat berharga……
Apakah ini cerita sebenarnya atau hanya kiasan, wallahu alam..hanya Allah yang tahu

Di antara khasiat dan fadhilat Ayat Seribu Dinar ini ialah:

1. Dibaca bila kita hendak bertawakkal terhadap sesuatu perkara
2. Menghilangkan keresahan bila dibaca di waktu resah
3. Dibaca ketika hendak menaiki kenderaan
4. Dan ketika dirasakan perlu


Jika anda berperang melawan musuh, tiada binasa atau tiada terbakar oleh api, jika di pukul dengan besi tiada berasa dan tiada binasa dari semua benda yang berbahaya, hendaklah amalkan ayat ini dan bertawakkallah kepada Allah. Caranya: bacalah ayat ini sesudah sembahyang lima waktu tujuh kali dan juga baca ketika hendak tidur sebanyak tiga kali, Agar selamat dalam perjalanan atau ditujuan hendak keluar rumahdibaca sekurang-kurangnya tiga kali.



Berupaya Untuk Exis Dalam Penyampaian...

1 komentar:

  1. cerita ini kemungkinan yang sebenarnya agar kita tahu harta dan kekayaan tidak begitu berguna. hanya amal kebaikan yang perlu. terima kasi atas artikelnya, salam kenal gan....

    BalasHapus

Pengunjung

Anda Adalah pengunjung ke-

Web Site Traffic Counters

free counters